Plató

21. ledna 2008 v 11:55 | Ann |  Hubnuti /vse o hubnuti/
Plató
Je vlastně situace, kde po více čí méně úspěšném hubnutí následuje období, kdy se bez zřejmého důvodu pokles hmotností výrazně zpomalí nebo dokonce zastaví. Jde o velmi problematické období, protože se snadno ztrácí odhodlání, a může byt i tendence boj zcela vzdát.Čím delší dobu hubnete a čím je plató častější a trvalé. Než si začnete dělat výčitky svědomí, co je špatně, je dobré vědět že se jedná o situaci zcela normální a že se vlastně tělo brání zásobního tuku.

  • 1.Uvědomte si nejprve, zda už jste nedosáhli hmotnosti, při které už není potřeba hubnout. Pokud máte například 170 cm 68 kg, vy sami můžete velmi chtít, ale vaše tělo může už tuto váhu považovat za optimální. Nechtějte proto nemožné a uvažujte reálně. Vždy si vzpomeňte, jaká váha byla výchozí a jak obrovským úspěchem je to, co už jste shodili!
  • 2.Tělo se při hubnutí adaptuje na celou řadu změn ve stravování či fyzické aktivitě.Doba kdy se vyrovnává této situaci, může být různě dlouhá, někdy i řadu týdnů. Připomínejte si proto také že, nepřibrat je úspěch!
  • 3.Zkuste svůj organismus překvapit něčím novým, jiným či něčím navíc!Tělo se velmi rychle přizpůsobí jednomu druhu diety či jedné fyzické aktivitě, což je důvodem, proč třeba deset let těžce fyzicky pracující člověk začne nabírat na váze. Jde o to že tělo si zvykne a začne pracovat efektivněji a úsporněji.Jak na to? zkuste nové recepty, inspirujte se v časopisech či knihách, nastartovaný metabolismus udržujte menšími jídly v kratších časových intervalech, omezujte příjem nejen nezdravých druhů tuků , ale pozor i na nadbytek nezdravého druhu sacharidu (nenavyšujte přílohy ale zeleninový salát), snažte se pít neenergetické nápoje a přestat sladit kávu a čaj, obohaťte vaší stravu o doplňky stravy bohaté na živiny.
  • 4.Zařaďte do svého denního režimu pohybovou aktivitu, pokud sportujete pak novou jinou pohybovou aktivitu, plavání, turistika, cvičení, jízda na kole; v zimě třeba běžky nebo bruslení.Znásobit se dá i běžný denní pohyb.Vystupte o zastávku dřív, místo výtahem jděte pěšky, choďte rychleji více kopcovitý terén atd.
  • 5.Pokud se hubnutí zpomaluje nesnažte se ubírat energetický příjem pod cca 4 500 kJ, pokud tak nečiníte po dohodě z lékařem.Tělo si totiž při hladověni nebo při pocitu hladověni, začíná dělat zásoby a snižuje hodnotu bazálního metabolismu, který činí okolo 60-70 % z celkové denní potřeby energie. Zjednodušeně řečeno, čím méně jíte více šetří a spoří pro případ, že by bylo ještě hůř.
Váhu vám je potřeba snižovat tak, aby většinu dne netvořilo přepočítávání kilojoulů na kalorie nebo prohlížení etiket na potravinách, aby člověk na váze nestál několikrát denně a nestresoval se, když uvidí o deko více. Hubnutí je stejné jako spousta věcí v životě, někdy to jde lépe, jindy hůř.Vždy si najděte čas si sednout a zamyslet se, proč chcete hubnout.Lépe je zaměřit se na krátkodobější cíle (zhubnout kilo a ne hned dvacet během krátké doby). Nezapomínejte, že váha není to nejdůležitější, svalovina také něco váží. A hlavně; buďte pyšní na to, čeho už se povedlo dosáhnout.Každé kilo, každý odnaučený jídelní zlozvyk, to vše je obrovský úspěch! Každý je omylný a nemá cenu trestat se za chyby, je lepší začít s tím něco dělat. Najděte si někoho s kým si můžete promluvit, když nebudete vědět, jak dál a budete mít všeho dost.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 milka milka | Web | 21. ledna 2008 v 12:37 | Reagovat

jé velice dobrý článek...já jsem zatím na začátku cesty, takže "plató" řešit nemusím :) ale snad se mi tyto informace budou jednou hodit :) (až budu mít 56 a budu chtít těch 55 :)

2 Teerkaaa Teerkaaa | 24. ledna 2008 v 13:30 | Reagovat

Ahojik! Tak jsem si vse dukladne precetla a hodlam udelat nejake zmeny, tak snad se mi povede s tou vahou trosku hnout...Jo, jen tak pro informaci, jak jsem Ti vcera psala, ze si mi vaha uz nekolik tydnu ne a ne hnout z tech 48,5 kg, tak mi to dnes nedalo a zvazila jsem se...Absolutne vsak nechapu, jak je mozne, ze i pres dodrzovani jidelnicku se mi na vaze objevilo cislo 49 kg :( Ach jo! Nechci to vzdat, ale tohle mi jen bere pevnou vuli nezhresit...Mam depku :) fakt! Doufam, ze alespon Ty se mas fajn! Krasny den!

3 www.doplnky-fitness.cz www.doplnky-fitness.cz | Web | 2. února 2009 v 20:48 | Reagovat

Ahoj. Za prvé bych se chtěl omluvit za reklamu, ale fakt mi to nedalo a musím se pochlubit. Kukněte sem: www.doplnky-fitness.cz. Jestli chcete zhubnout, vypadat krásně, udělat ze sebe svalovce tak to určitě navštivte. Sám jsem tam už parkrát nakoupil a nemůžu si to vynachválit. Klikejte na web a jste tam tak pááá lidi:-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama