Březen 2008



31.3.2008

31. března 2008 v 21:03 | Ann |  Jidelnicek
Takze dneska sem se rozhodla jidelnicek prozmenu zas nenapsat. Opravdu se neni cim chlubit, zase sem snedla dost chleba a to me stve...Jinak jsem jedla i tu tukozroutskou a nejaky ovoce, ale ten chleba :( No a protoze je dneska konec mesice a posledni dny jsem to dost kazila a taky protoze i ten chleba je uz celej pryc tak i kdyz nesnasim delani nejakych rozhodnuti dopredu tak sem si proste rekla ze zadnej chleba a pokud mozno pecivo pristi mesic + zadna marmelada!!. Bude to tezky, ale pokud si to nereknu takhle tak to nikdy nedodrzim:( Tak mi drzte palce no :D Ja nevim, ja bych nejradsi rekla matce at to proste nekupuje, ale vim ze to uz bych chtela asi moc. Kdyz to tady neni tak mam opravdu o dost lepsi pocit protoze vim, ze i kdyz na to mam chut tak si to vzit nemuzu a sama od sebe bych si nikdy pecivo nekoupila..Aachjo, no co se da delat.. Jen doufat v lepsi zitrek :D

Kalorické hodnoty potravin - jídla v restauracích nebo závodních jídelnách

30. března 2008 v 23:43 | Ann |  Hubnuti /kaloricke tabulky/
Potravina 100gEnergie
(kJ)
Bílkoviny
(g)
Tuky
(g)
Sacharidy
(g)
GICholesterol
(mg)
Vláknina
(g)
Bageta s bylinkovým máslem (Meggle)13006,513,441Cxx
Biftek204053310Ax0
Boloňské špagety222521,321,364C984
Bramborová kaše3001,81,312C61,4
Bramborové hranolky pečené nasucho5502,3421D0x
Bramborové hranolky smaž.12204,214,532,5D03,5
Bramborové knedlíky7204,50,537Dxx
Bramborové krokety smaž.11102,41823D561,3
Bramborový salát s majon.5104515Dxx
Brambory vařené29020,114,8C02,1
Dršťková85091311Cxx
Dušená zelenina (200 g zelen., 10 g Flory light)5800,4520B0x
Čočková27050,310,5B02,5
Francouzské brambory2600213259Cxx
Gulášová600107,58,5C281,5
Houskové knedlíky10307,11,151Dxx
Hovězí3807,56,52A522,3
Hovězí guláš12303413,28,8Bxx
Hovězí na žampionech149021267Cxx
Kostky s koprovou omáčkou (Vegilife)2907,92,24,4B0x
Kuličky s rajčatovou omáčkou (Vegilife)50010,15,37,6B0x
Moravský vrabec158016324Cx0
Pizza se sýrem a sal.-300 g345028,541,784C485
Přírodní roštěná133022226Cxx
Rajská krémová2501,53,56,5C101,5
Rýže vařená bílá5202,40,327,6D00,2
Rýže vařená natural5402,70,827,3C01,3
Segedínský guláš1960144010Cxx
Slepičí s nudlemi72020315C70,5
Smažený květák2500143456Cxx
Těstoviny vaječné vařené6004,91,128D381,4
Topinka na tuku180052047Cx1,5
Tortellini158015,6957,5C1504,5
Vařené luštěniny4408,60,616B0x
Vepřové ražniči137019254Cx0
Vepřový řízek přírodní11204590,1A700
Vepřový řízek smažený135022,51721D600,6
Znojemský guláš1510162711Cxx
Špagety bezvaječné vařené55051,123,9C01,5
Španělský ptáček1940243510Cx0
Glykemický Index (GI) :
- A : potravina témer neobsahuje sacharidy
- B : GI nízký (pod 30)
- C : GI strední (30-70)
- D : GI vysoký (nad 70)
- x : hodnota GI není k dispozici

Proč se u masa glykemický index neuvádí?

30. března 2008 v 23:40 | Ann |  Hubnuti /vse o hubnuti/
Glykemický index potravin je velmi důležitým prvkem, možná dokonce tím příslovečným zobáčkem vah, který buďto vaše snažení nachýlí do vysněné polohy "hubnout" nebo také ne. Jinými slovy kromě toho, že naše krmě má obsahovat málo tuku (ale nikoliv tuk žádný), měli bychom si hlídat glykemický index toho, co sníme.

? o_O

30. března 2008 v 22:13 | Ann |  Fun

Konec brezna 2008

30. března 2008 v 21:18 | Ann
Moje bmi je ted 21,9.
Pred pul rokem bylo 27,3.


30.3.2008

30. března 2008 v 11:22 | Ann |  Jidelnicek
snidane
bily jogurt, maly banan, pomeranc (270kcal)
svacina
nic
obed
tukozroutska polevka
svacina
nic
vecere
4 graham. platky s apetitem light (160kcal)
tak dneska porad 56kg, vypada to nadejne :) odpoledne jsem v praci, tak bych to snad mela zvladnout :)


Vlašské ořechy snižují škodlivý vliv nasycených tuků

29. března 2008 v 14:00 | Ann |  Hubnuti /co jist/
Pravidelná konzumace několika ořechů po větším jídle pomáhá tělu vyrovnat se s negativním působením zkonzumovaných tuků.

Desatero zdravých potravin

29. března 2008 v 13:57 | Ann |  Hubnuti /co jist/
1. OKURKA - je ideální dietní potravinou, protože i po větší konzumaci nezatížíte své tělo zbytečným množstvím energie. Můžeme ji nazvat diuretikem, což znamená že zbavuje tělo od přebytečně zadržené vody. Sama obsahuje velký podíl vody, který spolu s vápníkem a hořčíkem ovlivňuje pročištění organismu. Navíc se extrakty z okurky přidávají do čistících pleťových masek, regenerují a ošetřují pleť a pomáhají vypínat vrásky.
2. LISTOVÝ SALÁT - by měl být rozhodně pravidelnou potravinou všech, kteří chtějí shodit svá nadbytečná kila, neboť při velkém objemu dodá tělu jen zanedbatelné množství energie. Balastní látky zasytí a zapříčiní vylučování endorfinů, tzv. hormonů štěstí, do organismu. Konzumací salátu dodáte vašemu tělu vitamín K, který působí proti rakovině, ale také kyselinu listovou, která nejen posílí vaši nervovou soustavu, ale také sníží hladinu škodlivého homocystenu v krvi a tak brání vzniku nemocí srdce a cév. Salát má značný obsah jemných hořčin, které povzbuzují produkci trávících šťáv.

Kila navíc se dědí

29. března 2008 v 13:41 | Ann |  Hubnuti /vse o hubnuti/
Za kila navíc může dědičnost. Ale jen z poloviny. Tak lze shrnout závěr výzkumu, který provedli vědci v zámoří. A navíc, čím méně se člověk o sebe stará, tím spíše vyplují na povrch případné geny ovlivňující přibývání kil.

Sobota 29.3.2008

29. března 2008 v 11:29 | Ann |  Jidelnicek
snidane
bily jogurt (90 kcal)
svacina
tukozroutska polivka
obed
ovocny salat (250kcal)
svacina
1 grahamovy platek s apetitem light, bily jogurt (150kcal)
vecere
tukozroutska polivka
Supr:) Jestli to teda vydrzim a uz si nic jinyho nez tu polivku k veceri nevezmu..ale snad ne, kupodivu mi fakt chutna :)

Pátek 28.3.2008

28. března 2008 v 9:30 | Ann |  Jidelnicek
snidanebily jogurt, ananas (130kcal)
svacina2 krehke platky, apetito linie (100kcal)
obed
svacina
vecere
dopisu nejspis az vecer...cely den budu v praci :(

Jak kombinovat potravu

27. března 2008 v 22:27 | Ann
Když chceme, aby potravina kterou sníme byla dobře strávena, nesmíme zapomínat na to, že každá potravina je rozkládána specifickým enzymem, proto je důležité vyvarovat se některým kombinacím potravin.
  • Tučné maso a mléko je tráveno dlouho. Proto je třeba kompenzovat syrovou zeleninou.

  • Zcela nevhodné je kombinovat dvě různé bílkoviny, například maso savců a ryba.

  • Jí-li se škrob s jednoduchým cukrem, pak kvasí.

  • Ovoce se má jíst jako samostatné jídlo, nikdy ne mezi jídly nebo hned po jídle.

  • Dobré kombinace jsou bílkovina a listová zelenina, škroby a zelenina, tuk a listová zelenina.

  • Špatné kombinace jsou bílkovina a škrob, tuk a škrob, ovoce a škrob, bílkovina a bílkovina, maso a sýr.

    Obecně lze říci, že při jednom jídle bychom měli kombinovat co nejméně potravin. V případě nemoci jíme pouze jednu potravinu.

Ne každé tmavé pečivo je celozrnné

27. března 2008 v 22:18 | Ann |  Hubnuti /vse o hubnuti/
Některé pečivo je tmavé jen díky své barvě a nemá s celozrnným nic společného.
Odborníci na výživu téměř jednohlasně doporučují konzumovat tmavé pečivo. Celozrnné výrobky obsahují více živin a tak prospívají zdraví. Ne každé tmavé pečivo je ale celozrnné. Často jde jen o obchodní název, který se týká barvy pečiva. To se do těsta přidá směs pražených obilovin, nejčastěji ječmene nebo žita.

Trochu o hubnutí...

27. března 2008 v 22:06 | Ann |  Hubnuti /vse o hubnuti/
1. Americká společnost proti rakovině prokázala, že lidé užívající pravidelně umělá sladidla nehubnou, nýbrž nabírají. Zdá se, že tyto látky zvyšují chuť k jídlu a zpomalují proces trávení.

2. Kyselina gama-linolenová (GLA) je aktivní složka oleje z černého rybízu, lněného oleje a pupalkového oleje, která pomáhá regulovat metabolismus tuků a kontrolovat chuť k jídlu.

3. Téměř 95% lidí dodržujících dietu do roka opět nabere ztracenou hmotnost a drží dietu opakovaně. Nejlepším způsobem, jak snížit hmotnost, a snad jediným způsobem, jak sníženou hmotnost udržet, je trvalý přechod na zdravou výživu a přijetí aktivnějšího způsobu života.

4. Velmi malý přísun kalorií způsobuje zpomalení metabolismu, což vede ke spálení jen velmi malého množství přijatých kalorií.

Věděli jste, že ...

27. března 2008 v 22:00 | Ann |  Hubnuti /rady a tipy/
Čím větší máte pocit tepla, tím sytější se cítíte?
Když se držíte v teple, máte menší hlad, tvrdí vědci. Takže si před večeří navlékněte svetr a restauracím, kde táhne od dveří, se vyhněte. Snědla byste totiž víc, než potřebujete.