Květen 2008

Dalších pět mýtů o jídle odhaleno

30. května 2008 v 21:31 | Ann |  Hubnuti /vse o hubnuti/
O jídle a zdravé výživě existuje spousta mýtů a polopravd. Vědci nás denně zásobují zaručeně pravdivými informacemi o škodlivosti toho či onoho, abychom se zanedlouho někde dočetli, že to už dávno neplatí. Přečtěte si, jaká jsou další zažitá tvrzení, která byla v poslední době vyvrácena.
Po bramborách se tloustne
Ještě donedávna panovalo mezi dietáři pevné přesvědčení, že vyloučení sacharidů ze stravy povede k hubnutí. Jenže právě sacharidy, obsažené také v rýži a v těstovinách, jsou pro tělo nejlepším zdrojem energie a nelze doporučit jejich úplné vyloučení. Navíc pokud sníte talíř brambor, neznamená to, že automaticky přiberete. Důležitější spíše je, jak brambory upravujete a s čím je jíte. Určitě není vhodné pojídat brambory zapečené se smetanou nebo polité máslem. Tato kombinace samozřejmě vede ke zvýšení tělesné hmotnosti. Takže novým faktem je, že po bramborách samotných se netloustne, jen je třeba dát si pozor na tuky, které s nimi konzumujete.
Zaručeně fungující dietou je dělená strava
Existuje mnoho diet založených na víře, že zažívací systém nezvládne určitou kombinaci jídel nebo živin. Obvykle slýcháte, že sacharidy a bílkoviny se spolu nesnášejí, což vede k zažívacím potížím a následně k přibírání na váze. Avšak jen velmi málo jídel jsou čisté sacharidy nebo čisté bílkoviny, většinou jde to mix obou. Podle australského serveru betterhealth.vic.gov.au mohou různé druhy jídel pojídané dohromady vašemu zažívání spíše pomoci. Například kuře nebo hovězí je lépe vstřebáváno, když je zapijete pomerančovým džusem, který obsahuje vitamin C. Váš zažívací systém obsahuje velmi šikovné enzymy, které jsou perfektně schopné zvládnout všechno jídlo, co sníte. Dietám založeným na dělení stravy proto nevěřte, naopak se snažte o pestrost své stravy.

Nejaky dobry thinspo:

29. května 2008 v 21:54 | Ann |  Hubnuti /thinspo/
a nejaky spatny thinspo:

Běhání je zdravé, i když ne úplně pro každého

29. května 2008 v 20:22 | Ann |  Hubnuti /pohyb,zdravi/
Jaký má vlastně běhání vliv na lidské zdraví? Stejně jako u ostatních sportovních aktivit se těžko hledá jednoznačná a kategorická odpověď. Odborníci se ovšem shodnou na tom, že pozitiva jasně převažují nad negativními dopady.
Je to téma na knihu, nicméně v následujícím článku najdete aspoň některé pohledy na tuto problematiku.
O tom, že kondiční běh je organismu prospěšný, se denně přesvědčují miliony lidí na celém světě.
"Běh pro zdraví" se stále výraznější měrou stává součástí moderního životního stylu. Paradoxně v době, kde se lidé pohybují méně a méně. Tráví stále více času v autech, za počítačem, u televize. K tomu se nezdravě se stravují, zákonitě pak trpí nadváhou. Častěji než dříve se mluví o civilizačních chorobách.

Média se snaží udělat z anorexie skandál

28. května 2008 v 22:34 | Ann |  Hubnuti /zajimavosti/
O tom, jaký vliv má mentální anorexie a bulimie na partnery nemocných žen jsme si povídali s Riou Černou, sociální pracovnicí Kontaktního centra Anabell Praha.
Jak konkrétně pomáháte nemocným trpícím poruchami příjmu potravy, tedy anorexií a bulimií?
Občanské sdružení Anabell poskytuje sociální poradenství v Praze, Brně a Ostravě. Mohou k nám přijít jednak lidé trpící nebo ohrožení těmito nemocemi, ale i jejich blízcí. Klientky u nás často o své nemoci mluví vůbec poprvé. Chtějí zjistit, co by mohly proti nemoci dělat.

Kterým potravinám můžete při dietě věřit a kterým ne

28. května 2008 v 22:02 | Ann |  Hubnuti /co jist/
Přehršle pouček a zákazů už dokázaly odradit nejednu hubnoucí osobu. Přitom nad většinou z nich můžete s klidem mávnout rukou. Čtěte, jaká varování brát vážně a co jsou naopak jen mýty.
Nemusíte si upírat vlastně žádné jídlo, ale snažte se dávat si ho menší množství a sázejte spíše na kvalitu. První doporučení se týká takových jídel, jako jsou sýry, uzeniny nebo sladkosti. Přísné diety je rovnou šmahem zavrhují, ale v rámci seriálu Dieta Ona Dnes se s něčím takovým nesetkáte.

Zbavte se kil bez chyb

28. května 2008 v 22:00 | Ann |  Hubnuti /rady a tipy/
Snaha zhubnout se často zadrhne kvůli moc velkému nadšení. Kdo na sebe chce být velmi přísný, selže spíše než člověk, který se smíří s tím, že to bude "dlouhý běh".
Zhubnu dvacet kilo za půl roku. Už nikdy si nevezmu párek ani čokoládu. A budu chodit třikrát týdně běhat! Pokud vypadá vaše předsevzetí na začátku snižování váhy takhle, dá se odhadnout, jak na tom budete za rok. Budete vážit přibližně stejně.
Pokud někdo bere hubnutí jako dočasné utrpení, které nějak přečká, aby si pak mohl zase užívat, neuspěje. Buď nevydrží hladovět, nebo dřít v tělocvičně dostatečně dlouho.

Co dělat, když dieta nestačí?

28. května 2008 v 21:54 | Ann |  Hubnuti /vse o hubnuti/
Může se stát, že přes veškerou snahu vám přísnější jídelníček nepomůže tak, jak jste si přála. Čtěte, co vám pomůže...
Pokud chcete zkusit něco z lékárny, máte dvě možnosti - kromě léků, které musí předepsat odborník, můžete zvolit některý z volně prodejných přípravků.
Přípravky, které se prodávají v lékárnách, fungují na různých principech - některé obsahují zejména vlákninu, která nabobtná a zasytí vás, jiné mají tlumit chuť na sladké pomocí chromu a ještě jiné slibují povzbuzení spalování tuků. Nečekejte od nich zázraky a mějte na paměti, že na každého působí trochu jinak. Mohou vám však pomoci v začátcích shazování či když máte pocit, že už se pokles váhy zastavil.

5 rad pro rychlejší spalovaní kalorií

27. května 2008 v 21:44 | Ann |  Hubnuti /pohyb,zdravi/
Cvičíte už několik let a stále žádný výsledek? možná stačí malá změna a centimetry začnou ubývat. Pět rad, které vám pomohou rychleji spalovat kalorie, popohnat metabolismus a snadněji dosáhnout vytoužené štíhlé postavy.

1. POUŽÍVEJTE RŮZNOU ZÁTĚŽ

Činky, posilovací gumičky, therabendy, fitness tyče, dokonce i vaše vlastní váha vám pomáhá formovat pevnější a vyrýsovanější svaly. Nebojte se je používat, kulturistka se z vás tak určitě nestane. Naopak, je dokázáno, že pro dokonalé procvičení svalu je třeba používat takovou zátěž, abyste již po osmém opakování cítili ve svalu únavu. Pokud zvládnete patnáct opakování "levou zadní", je čas sáhnout po větší zátěži.

2. RŮZNORODOST JE KOŘENÍM (NEJEN) ŽIVOTA

Také vašemu tréninku jen prospěje, když ho občas zpestříte něčím novým. Lidské tělo se stále stejné zátěži velmi snadno přizpůsobuje. Proto se může snadno stát, že po několika týdnech pravidelného cvičení přestanete vidět jakékoli pokroky. Měňte svůj trénink každé čtyři týdny a střídejte různé aktivity. Pokud chodíte 2x týdně do posilovny, přidejte k tomu také běh nebo plavání, po měsíci můžete vyzkoušet jízdu na kole, jógu apod. V posilovně střídejte volné činky a stroje, nebojte se i netradičních pomůcek, jako je medicinbal nebo BOSU.

3. NEŠETŘTE SE

Cvičení s nízkou intenzitou v tzv. spalovacím pásmu není příliš náročné. Vlastně se ani příliš nezapotíte. To může být problém: třicet minut v klidném tempu vám sice neublíží, ale mnohem více získáte, když trochu zaberete a nebudete cvičení šidit. Pro rychlé vytrénování pevných svalů je mnohem vhodnější intervalový trénink (několik minut v extrémním tempu, následovaných poloviční dobou k načerpání sil). Např. čtvrthodinka opakování minuty rychlého běhu a 30 vteřin chůze. Naučíte tak tělo intenzivněji pracovat a alespoň dočasně zrychlit metabolismus.

4. PROTÁHNĚTE SE

I když strečink slouží především jako prevence zranění svalů, pomáhá také zlepšovat celkové držení těla a dokonce i zvýšit svalovou sílu. Současné studie ukázaly, že pravidelné každodenní protahování svalů může kromě flexibility také posílit sval až o 5 %. Před strečinkem se vždycky alespoň trochu zahřejte a při protahování svalů nedělejte nic přes bolest, vždy jen do pocitu mírného tahu.

5. AEROBIK VERSUS POSILOVNA

Lidé se dělí na dvě skupiny: jedna nedá dopustit na trénink s činkami, druhá tvrdí, že není nic lepšího než spalování kalorií ve skupině při aerobiku nebo spinningu. Co je lepší pro hubnutí? Ani jedno, ani druhé nebo spíše jedno bez druhého fungovat nebude. Čím víc budete mít svalů, tím rychleji vaše tělo bude spalovat přebytečné kalorie (dokonce i v klidu!), při aerobním tréninku zase zaútočíte na tukové polštářky a navíc posílíte kardiovaskulární systém. Ideální je kombinovat obojí v poměru 1:1.

Jídlo a řeč povah

27. května 2008 v 21:41 | Ann |  Vztahy, psychologie
Napadlo vás někdy, že povaha a způsob, jakým držíte dietu, spolu mohou souviset? Pokud jste například cholerik, pravděpodobně takto prudce budete přistupovat i ke stravování. Rovnice naštvání - výbuch - snědení všeho, co je po ruce - výčitky svědomí pro vás pravděpodobně nebude neznámá. Naproti tomu flegmatikovi se asi jen tak nestane, že by v návalu emocí bez rozmyslu vyplenil ledničku...
Lidská povaha je složitá věc. Člověk je při narození vybaven na život jen skrytými neviditelnými možnostmi, aby se rozvíjel. To, co do něj vložila matka příroda, jsou jeho vlohy.
Člověk se současně rodí také s vrozeným typem dynamičnosti, energie, vzrušivosti či pasivity, netečnosti a lenosti. Způsoby reagování na životní situace a typy reakcí nás většinou provázejí do určité míry celým životem. Zahrnují se pod název temperament. Slovo temperament pochází z latinského temperamentum -"poměr". Původně tento pojem užil slavný řecký lékař Hippokrates pro vyjádření toho, že lidská dynamika, reaktivita, vitalita jsou výsledkem "poměru", v jakém v sobě máme "namíchány" čtyři tekutiny ovlivňující život.

Rozdělení spalovačů tuků určených pro hubnutí

27. května 2008 v 21:34 | Ann |  Hubnuti /pohyb,zdravi/
Spalovače tuků pro hubnutí lze rozdělit do několika skupin - na ty, které nefungují vůbec, ty, které fungují jen za určitých podmínek, a ty, jejichž účinek nebyl prokázán.
Karnitin (L - carnitin)
Spalovače tuků jako je L - karnitin se podílí na hubnutí transportem mastných kyselin do mitochondrií, což je energetické centrum buňky, kde se pak tuky spálí. Pozitivně na hubnutí působí také látky, které jsou zdrojem energie pro práci svalů.

Nová hrozba - svatební anorexie

27. května 2008 v 10:49 | Ann |  Pribehy
Chtěla dobře vypadat ve svatební den, místo toho je z ní anorektička, která přišla o všechno.
26. května 2008 O anorexii jsme na stránkách Magazínu.cz napsali již mnoho článků. Vesměs šlo o dívky, které se cítily osamocené a toužily zapadnout, výsledkem této touhy byla anorexie.

Dnešní příběh je trochu odlišný a ukazuje na nové nebezpečí, které se v civilizovaném světě rozmáhá. Jde o ženy, které hubnou jen kvůli svatbě, jenže jejich snaha vypadat dobře končí zase… anorexií. Tento fenomén má už svůj termín: "bride-orebic" neboli nevěsty - anorektičky, nebo, chcete-li, svatební anorektičky - ženy s obsesí zhubnout do svatebních šatů. .


/ foto: Daily Mail

Jessica Leonard

26. května 2008 v 21:02 | Ann |  Pribehy
10ti lete Jessice Leonard se podarilo zhubnout 136 kg a tim si zachranit zivot...(clanek z novin Woman's Day, text v Aj)


Recepty z kuřecího masa

24. května 2008 v 22:42 | Ann |  Hubnuti /recepty/
KUŘECÍ SMĚS S KARI
Ingredience:
80 ml zeleninového vývaru
40 g rýže
100 g kuřecích prs
sterilovaný hrášek a kukuřice
olivový olej
plátek ananasu
kari,
sůl
Návod k přípravě: Rýži uvaříme doměkka v zeleninovém vývaru. Maso nakrájíme na kousky,ananas také a opečeme na teflonové pánvi s olivovým olejem, osolíme a opeříme. Rýži smícháme s hráškem a kukuřicí, přidáme maso a dochutíme kari.

Několik receptů ze šmakouna

24. května 2008 v 22:38 | Ann |  Hubnuti /recepty/
Špíz na studeno - slaný
Šmakoun nakrájený na čtverečky, plátkový sýr, papriky, ředkvičky, cibulka, pórek, případně listová zelenina
Příprava: Plátky Šmakouna nakrájené na čtverečky 2-3 cm, potřené ochuceným olejem nebo jen osolené, obdobné čtverečky plátkového sýru, papriku, ředkvičky, cibulku či pórek případně i listovou zeleninu (zelí,salát), vše nakrájené na plátky tak, aby je bylo možné postupně napichovat na krátké jehly na španělské ptáčky či špejle. Takto připravené špízy podáváme polité pikantními omáčkami, jogurtem se strouhaným křenem apod.

Základní zásady zdravého pohybu

24. května 2008 v 22:34 | Ann |  Hubnuti /pohyb,zdravi/
Pokud se rozhodujete pro zařazení pohybových aktivit do léčebného procesu, je třeba si uvědomit, jaký je váš hlavní cíl. Snížení hmotnosti? Zlepšení fyzické kondice? Obojí?

Jak se uzdravit z bulimie

23. května 2008 v 23:42 | Ann |  Vztahy, psychologie
Cesta k úzdravě není snadná. Někomu trvá měsíc, někomu půl roku a někdo na ní stráví i několik let. Důležité je, že jste na cestu vůbec vykročili. Každý z nás je jedinečný, každý má jinou povahu i jinou postavu. Pochopit naši individualitu je základem úspěchu. Své uzdravení si stanovte jako svou nejvyšší prioritu.
Někteří lidé mají s vyléčením méně potíží než druzí, ale u nikoho to není proces s okamžitým výsledkem. Léčení se z tak komplexní poruchy, jakou je bulimie, je řetězem složeným z drobných úspěchů a neúspěchů. Je to nesmírně těžký úkol, který by neměl být brán na lehkou váhu. Rozhodnutí se "přestat" neznamená, že od zítřka budete uzdraveni, ale jde o to dělat pro uzdravení právě teď přesně to, co je třeba. Každý malý krůček bude odměněn pocitem radosti, sebedůvěry a pozitivními myšlenkami.

Dietní pilulka: jíst a stále hubnout

23. května 2008 v 22:58 | Ann |  Hubnuti /zajimavosti/
Na cestě je možná pilulka, díky které prý zhubnete jako mávnutím kouzelného proutku.
1. května 2008
Sen všech notorických dietářů - pilulka, díky které shodíte přebytečná kila, aniž byste se museli trápit hladověním či pochybnými způsoby hubnutí, jejichž výsledkem je akorát "jojo efekt".

Prášky na krevní tlak
Podle skupiny australských vědců už nejde jen o utopii blížící se té o perpetuum mobile, ale relativně brzkou realitou. Tvrdí, že tablety pomáhající snižovat krevní tlak, by zároveň mohly posloužit k hubnutí.

Co je s Heidi Klum? Proč není sexy?

23. května 2008 v 22:50 | Ann |  Celebrity
Tak tyhle fotografie si nejspíš Heidi Klum za rámeček nedá a nad postel nepověsí. Německá supermodelka na nich nevypadá jako jedna z nejvíc sexy žen planety. Zato je to slušný doping sebevědomí pro všechny "obyčejné" dívky.
12. května 2008
Fotografové nachytali Heidi na prázdninách s dětmi v Mexiku, kterak si užívala na pláži v zelených bikinách. Otázkou je, zda v tomto případě neselhal spíše výběr plavek, i tak nejsou ale fotografie k manželce zpěváka Seala lichotivé.

Biniki, podprsenka na zadek

22. května 2008 v 22:31 | Ann |  Moda, styl, krasa
Konec povislým zadkům! To by mohlo být heslo nového zkrášlujícího patentu.